A projekt során a képzési és kimeneti követelmények (továbbiakban: KKK) követelményrendszerében kötelezően szereplő nemzetközi cukrászati termékeket készítik el a tanulók, javaslatom szerint január és március között.
A projekt a cukrász tanulók utolsó féléves munkájához kapcsolódik, már a vizsgára is felkészít, az elkészült produktumok a portfólióba is betehetőek.
A projektet egybefüggően, szakmai gyakorlat keretében javasoljuk megvalósítani egy képzési partnernél, ágazati képzőközpontban vagy az iskolában. Ennek oka, hogy a képzőhelyek egy jelentős része még nem gyártja a termékeket, vagy csak egy részüket készíti.
A projekt során a tanulók megismerkednek a tasteatlas.com honlapjával, amely alapján kutatómunka keretében recepteket, helyszíneket, régiókat keresnek Olaszország és Franciaország régióiban.
A tanulók megismerkednek a francia és olasz termékekhez kapcsolódó alapanyagokkal, különösen a mandulával és a citrommal, továbbá megismerkednek azokkal a különlegesebb formákkal, eszközökkel és kapcsolódó technológiai lehetőségekkel, amelyeket nyújtanak.
Ezentúl a vázlatrajz készítésében is fejlődnek (a tortákhoz és a mono desszertekhez kapcsolódóan kézzel készítenek vázlatrajzokat).
Különösen fontos attitűdformáló ereje van a projektnek abban, hogy lebontsuk azt a tévhitet, mely szerint minden francia és olasz típusú desszert elkészítése különleges technikai tudást igényel, valamint azt is, hogy ezeknek a desszerteknek az előállítása drága. Azért, hogy ezt a tanulók is értsék, az alapanyagszámítást és a desszertek célcsoportokhoz történő igazítását is megtanulják a projekt során. Saját duális képzőhelyükön vagy az iskolai tanműhelyben feladatuk egy–egy recepthez az anyaghányadokhoz igazodóan az alapanyagköltség kiszámítása, valamint a fogyasztói árak tervezése.
A projekt kiemelt része az információgyűjtés a duális képzőhelyről vagy a tanműhelyben dolgozóktól a termékek elfogadottságának növelése érdekében, valamint elégedettségmérés az ízekkel, árakkal, formavilággal kapcsolatban.
A munka során az alábbi termékek elkészítésére kerül sor:
A termékek elkészítését, díszítését megelőzően a tanulók vázlatrajzokat készítenek, majd a termékek elkészítését követően azokat díszítik, csomagolják.
A projekt során a képzési és kimeneti követelmények (továbbiakban: KKK) követelményrendszerében kötelezően szereplő nemzetközi cukrászati termékeket készítik el a tanulók, javaslatom szerint január és március között.
A projekt a cukrász tanulók utolsó féléves munkájához kapcsolódik, már a vizsgára is felkészít, az elkészült produktumok a portfólióba is betehetőek.
A projektet egybefüggően, szakmai gyakorlat keretében javasoljuk megvalósítani egy képzési partnernél, ágazati képzőközpontban vagy az iskolában. Ennek oka, hogy a képzőhelyek egy jelentős része még nem gyártja a termékeket, vagy csak egy részüket készíti.
A projekt során a tanulók megismerkednek a tasteatlas.com honlapjával, amely alapján kutatómunka keretében recepteket, helyszíneket, régiókat keresnek Olaszország és Franciaország régióiban.
A tanulók megismerkednek a francia és olasz termékekhez kapcsolódó alapanyagokkal, különösen a mandulával és a citrommal, továbbá megismerkednek azokkal a különlegesebb formákkal, eszközökkel és kapcsolódó technológiai lehetőségekkel, amelyeket nyújtanak.
Ezentúl a vázlatrajz készítésében is fejlődnek (a tortákhoz és a mono desszertekhez kapcsolódóan kézzel készítenek vázlatrajzokat).
Különösen fontos attitűdformáló ereje van a projektnek abban, hogy lebontsuk azt a tévhitet, mely szerint minden francia és olasz típusú desszert elkészítése különleges technikai tudást igényel, valamint azt is, hogy ezeknek a desszerteknek az előállítása drága. Azért, hogy ezt a tanulók is értsék, az alapanyagszámítást és a desszertek célcsoportokhoz történő igazítását is megtanulják a projekt során. Saját duális képzőhelyükön vagy az iskolai tanműhelyben feladatuk egy–egy recepthez az anyaghányadokhoz igazodóan az alapanyagköltség kiszámítása, valamint a fogyasztói árak tervezése.
A projekt kiemelt része az információgyűjtés a duális képzőhelyről vagy a tanműhelyben dolgozóktól a termékek elfogadottságának növelése érdekében, valamint elégedettségmérés az ízekkel, árakkal, formavilággal kapcsolatban.
A munka során az alábbi termékek elkészítésére kerül sor:
A termékek elkészítését, díszítését megelőzően a tanulók vázlatrajzokat készítenek, majd a termékek elkészítését követően azokat díszítik, csomagolják.