Nemzetközi sütemények - Projektfeladatok

Belépés a foglalkozásba
Nemzetközi sütemények - Projektfeladatok
 Regisztráltaknak elérhető
Általános adatok
Szerző: Czömpöly Eleonóra, Kropf Hajnalka
Rövid leírás: Projektfeladatok 11. osztályos cukrász tanulóknak
Leírás:

A projekt során a képzési és kimeneti követelmények (továbbiakban: KKK) követelményrendszerében kötelezően szereplő nemzetközi cukrászati termékeket készítik el a tanulók, javaslatom szerint január és március között.

A projekt a cukrász tanulók utolsó féléves munkájához kapcsolódik, már a vizsgára is felkészít, az elkészült produktumok a portfólióba is betehetőek.

A projektet egybefüggően, szakmai gyakorlat keretében javasoljuk megvalósítani egy képzési partnernél, ágazati képzőközpontban vagy az iskolában. Ennek oka, hogy a képzőhelyek egy jelentős része még nem gyártja a termékeket, vagy csak egy részüket készíti.

A projekt során a tanulók megismerkednek a tasteatlas.com honlapjával, amely alapján kutatómunka keretében recepteket, helyszíneket, régiókat keresnek Olaszország és Franciaország régióiban.

A tanulók megismerkednek a francia és olasz termékekhez kapcsolódó alapanyagokkal, különösen a mandulával és a citrommal, továbbá megismerkednek azokkal a különlegesebb formákkal, eszközökkel és kapcsolódó technológiai lehetőségekkel, amelyeket nyújtanak.

Ezentúl a vázlatrajz készítésében is fejlődnek (a tortákhoz és a mono desszertekhez kapcsolódóan kézzel készítenek vázlatrajzokat).

Különösen fontos attitűdformáló ereje van a projektnek abban, hogy lebontsuk azt a tévhitet, mely szerint minden francia és olasz típusú desszert elkészítése különleges technikai tudást igényel, valamint azt is, hogy ezeknek a desszerteknek az előállítása drága. Azért, hogy ezt a tanulók is értsék, az alapanyagszámítást és a desszertek célcsoportokhoz történő igazítását is megtanulják a projekt során. Saját duális képzőhelyükön vagy az iskolai tanműhelyben feladatuk egy–egy recepthez az anyaghányadokhoz igazodóan az alapanyagköltség kiszámítása, valamint a fogyasztói árak tervezése.

A projekt kiemelt része az információgyűjtés a duális képzőhelyről vagy a tanműhelyben dolgozóktól a termékek elfogadottságának növelése érdekében, valamint elégedettségmérés az ízekkel, árakkal, formavilággal kapcsolatban.

 

A munka során az alábbi termékek elkészítésére kerül sor:

  • Mousse torta (csokoládés málna, tükörbevonattal)
  • Mono desszertek (Kötelező: epermousse - tükörbevonattal, valamint citromdesszert. Opcionális: karamellmousse desszert, tejcsokoládémousse kókuszos betéttel, vágott málnás csokoládés mono desszert.)
  • Tartlettek (Kötelező: citromos tart. Opcionális: csokoládés tart.)
  • Macaronok (Kötelező: gyümölcsös, csokoládés.)

A termékek elkészítését, díszítését megelőzően a tanulók vázlatrajzokat készítenek, majd a termékek elkészítését követően azokat díszítik, csomagolják.

Nemzetközi sütik - Projektleírás
Elem címe: Nemzetközi sütik - Projektleírás
Szerző: Czömpöly Eleonóra, Kropf Hajnalka
Típus:    PDF
11. cukrász tanulóknak
Leírás:

A projekt során a képzési és kimeneti követelmények (továbbiakban: KKK) követelményrendszerében kötelezően szereplő nemzetközi cukrászati termékeket készítik el a tanulók, javaslatom szerint január és március között.

A projekt a cukrász tanulók utolsó féléves munkájához kapcsolódik, már a vizsgára is felkészít, az elkészült produktumok a portfólióba is betehetőek.

A projektet egybefüggően, szakmai gyakorlat keretében javasoljuk megvalósítani egy képzési partnernél, ágazati képzőközpontban vagy az iskolában. Ennek oka, hogy a képzőhelyek egy jelentős része még nem gyártja a termékeket, vagy csak egy részüket készíti.

A projekt során a tanulók megismerkednek a tasteatlas.com honlapjával, amely alapján kutatómunka keretében recepteket, helyszíneket, régiókat keresnek Olaszország és Franciaország régióiban.

A tanulók megismerkednek a francia és olasz termékekhez kapcsolódó alapanyagokkal, különösen a mandulával és a citrommal, továbbá megismerkednek azokkal a különlegesebb formákkal, eszközökkel és kapcsolódó technológiai lehetőségekkel, amelyeket nyújtanak.

Ezentúl a vázlatrajz készítésében is fejlődnek (a tortákhoz és a mono desszertekhez kapcsolódóan kézzel készítenek vázlatrajzokat).

Különösen fontos attitűdformáló ereje van a projektnek abban, hogy lebontsuk azt a tévhitet, mely szerint minden francia és olasz típusú desszert elkészítése különleges technikai tudást igényel, valamint azt is, hogy ezeknek a desszerteknek az előállítása drága. Azért, hogy ezt a tanulók is értsék, az alapanyagszámítást és a desszertek célcsoportokhoz történő igazítását is megtanulják a projekt során. Saját duális képzőhelyükön vagy az iskolai tanműhelyben feladatuk egy–egy recepthez az anyaghányadokhoz igazodóan az alapanyagköltség kiszámítása, valamint a fogyasztói árak tervezése.

A projekt kiemelt része az információgyűjtés a duális képzőhelyről vagy a tanműhelyben dolgozóktól a termékek elfogadottságának növelése érdekében, valamint elégedettségmérés az ízekkel, árakkal, formavilággal kapcsolatban.

 

A munka során az alábbi termékek elkészítésére kerül sor:

  • Mousse torta (csokoládés málna, tükörbevonattal)
  • Mono desszertek (Kötelező: epermousse - tükörbevonattal, valamint citromdesszert. Opcionális: karamellmousse desszert, tejcsokoládémousse kókuszos betéttel, vágott málnás csokoládés mono desszert.)
  • Tartlettek (Kötelező: citromos tart. Opcionális: csokoládés tart.)
  • Macaronok (Kötelező: gyümölcsös, csokoládés.)

A termékek elkészítését, díszítését megelőzően a tanulók vázlatrajzokat készítenek, majd a termékek elkészítését követően azokat díszítik, csomagolják.