A szakmai tanulmányok 2. évében (11. osztályban) ismerjük meg a XXI. század sokoldalúan felhasználható alapanyagát, a csokoládét.
A tanulók kutatásokat végeznek a csokoládé termeléséről, felhasználási lehetőségeiről, csomagolástechnikájáról, tárolásáról és a fenntarthatósággal kapcsolatban.
A projektben csokoládét temperálnak és ebből a táblás csokoládékhoz kapcsolódó termékeket, saját ízesítésű bonbonokat készítenek, valamint a bonbonok és a táblás csokik csomagolásához terveznek megoldásokat, valamint ezeket meg is valósítják.
A projekt a 11. évfolyamos cukrász (pék–cukrász) tanulók részére készült, tömbösítve, duális képzőhelyen vagy iskolai tanműhelyben is végrehajtható.
A projektben a szakmai záróvizsga feladatokhoz kötelezően kapcsolódó termékek készülnek el: táblás csokoládé, krémbonbon, vágott–mártott bonbon, töltött bonbon, vizes ganache.
A projektben a csokoládé alapanyagának termeléséhez kapcsolódó fenntarthatóság és fair trade kereskedelem alapelveivel is megismerkednek a tanulók, továbbá az alapanyagok tiszteletével, takarékos bánásmódjával, valamint az elmaradott mezőgazdasági országok problémáival is találkozhatnak.
A projekthez kapcsolódnak kisfilmek (a táblás csokoládé, a csokoládétemperálás és a bonbonkészítés témaköréhez), két hosszabb videó a kakaóbab termeléséhez, felhasználásához, valamint gyakoroltató feladatok és tesztfeladatok is rendelkezésre állnak a számonkérés és a tanulás támogatásához.
Az online tananyagot itt találja meg: https://vmszc.tudasport.hu/media/ptkcats/index/297
A projekt tömbösített módon valósul meg a Vas Megyei Szakképzési Centrum minden 11. osztályos tanulójával, a Centrum saját tanműhelyében.
A szakmai tanulmányok 2. évében (11. osztályban) ismerjük meg a XXI. század sokoldalúan felhasználható alapanyagát, a csokoládét.
A tanulók kutatásokat végeznek a csokoládé termeléséről, felhasználási lehetőségeiről, csomagolástechnikájáról, tárolásáról és a fenntarthatósággal kapcsolatban.
A projektben csokoládét temperálnak és ebből a táblás csokoládékhoz kapcsolódó termékeket, saját ízesítésű bonbonokat készítenek, valamint a bonbonok és a táblás csokik csomagolásához terveznek megoldásokat, valamint ezeket meg is valósítják.
A projekt a 11. évfolyamos cukrász (pék–cukrász) tanulók részére készült, tömbösítve, duális képzőhelyen vagy iskolai tanműhelyben is végrehajtható.
A projektben a szakmai záróvizsga feladatokhoz kötelezően kapcsolódó termékek készülnek el: táblás csokoládé, krémbonbon, vágott–mártott bonbon, töltött bonbon, vizes ganache.
A projektben a csokoládé alapanyagának termeléséhez kapcsolódó fenntarthatóság és fair trade kereskedelem alapelveivel is megismerkednek a tanulók, továbbá az alapanyagok tiszteletével, takarékos bánásmódjával, valamint az elmaradott mezőgazdasági országok problémáival is találkozhatnak.
A projekthez kapcsolódnak kisfilmek (a táblás csokoládé, a csokoládétemperálás és a bonbonkészítés témaköréhez), két hosszabb videó a kakaóbab termeléséhez, felhasználásához, valamint gyakoroltató feladatok és tesztfeladatok is rendelkezésre állnak a számonkérés és a tanulás támogatásához.
Az online tananyagot itt találja meg: https://vmszc.tudasport.hu/media/ptkcats/index/297
A projekt tömbösített módon valósul meg a Vas Megyei Szakképzési Centrum minden 11. osztályos tanulójával, a Centrum saját tanműhelyében.
Projektben használatos bonbonreceptek gyűjteménye
Értékelési űrlap