A projekt keretében a tanuló a saját otthonában található elavult (vagy meglévő) villamos hálózat felújítására (modernizálására) tesz kísérletet oly módon, hogy az ne csak a meglévő hálózat felújításával járjon, hanem az épület komfortjának növelése céljából egy egyszerű épületautomatikai megoldást segítségül hívva tervezi meg, mindezt a projekt keretében rajzokkal és a megvalósítás lépéseinek kibontásával, szöveges leírással és rajzi tervekkel dokumentálva, papír és/vagy digitális formában, majd az elkészült produktumot prezentáció formájában az osztály (vagy csoport) publikuma előtt bemutatja.
A tanuló a 10. évfolyam I. félévéig megszerzett épületvillamossággal kapcsolatos áramköri ismeretei, valamint rajztechnikai ismeretei, készségei szerint megrajzolja az épület alaprajzát, nyílászáróit, ehhez kapcsolódóan a felújítandó villamos hálózatról rövid szöveges jellemzést ad, majd a projekt további részében rövid szöveges formában vázolja a felújítás előnyeit, főbb állomásait, önálló egységeit, majd a projekt lezárásának részeként az elképzelt végső állapot épületalaprajzba kialakított egyvonalas nyomvonalrajzát alakítja ki, végezetül hozzáfűzi a személyes tapasztalatait, amelyet a munkája során szerzett, értékeli munkáját, önreflexiót végez.
A feladat kialakítása, tervezése során szempontként kötelezően figyelembe kell venni, hogy legalább egy világítási áramkörön ki kell alakítani egy olyan világítási automatikát (mozgásérzékelős világítási áramkört – késleltetett kikapcsolással – szürkületérzékelővel), amely az épületben élők életkörülményeit, biztonságos közlekedését javítja, ezenfelül energiamegtakarítást eredményez.
A projekt a 10.-es tanév első félév végéig megszerezhető tudásanyagra épül, amellyel felmérhető és tovább fejleszthető a tanuló önálló feladatmegoldó képessége, életszerű, projektjellegű feladat kialakítása során.